TabelaZdrowiaTF

Opakowanie: 30 porcji (saszetek)
1 porcja: 1 saszetka (5,9 ml)

Najlepsza forma witaminy C

Witamina C jest substancją kluczową dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, a stosowana w dużych dawkach może stanowić dodatkową broń w walce z wieloma chorobami.

Mamy już Witaminę C wytwarzaną nie z lecytyny sojowej, a słonecznikowej oraz sprzedawaną w niższej cenie.

Przy tworzeniu liposomalnej witaminy C wykorzystana została nowoczesna technologia, pozwalająca zamknąć aktywny składnik w mikroskopijnych lipidowych pęcherzykach. Pozwala to na bezpieczny transport witaminy przez przewód pokarmowy i uwolnienie jej w sposób, który zwiększa jej wchłanialność nawet do ponad 80%. W badaniu z 2008 roku stwierdzono, że ta forma suplementacji pozwala uzyskać ponad dwukrotnie wyższe stężenia w organizmie, w porównaniu do standardowej krystalicznej formy. Zamówienie Witaminy C liposomalnej

Liposomalna Witamina C – suplement diety

Zawartość opakowania:  30 porcji (saszetek)
1 porcja: 1 saszetka (5,9 ml)  – 1g witaminy C

Składniki odżywcze:   Witamina C 1000 mg,   Fosfolipidy z lecytyny słonecznikowej 1000 mg.

Wskazówki: spożywać jedną saszetkę raz dziennie. Odciąć nacięty koniec saszetki i wycisnąć zawartość do 30-50 ml niegazowanej wody bądź do ulubionego chłodnego napoju.

Zaleca się spożywać na czczo, conajmniej 15 min. przed jedzeniem. Nie należy dodawać suplementu do ciepłych i gazowanych napoi oraz urządzeń do miksowania.

Środki ostrożności: nie należy przekraczać zalecanej porcji dziennej. Kobiety w ciąży i karmiące piersią przed zastosowaniem powinny skonsultować sią z lekarzem. Nie stosować u osób uczulonych na składniki preparatu.

Składniki: woda, witamina C (L-askorbinian sodu), fosfolipidy z lecytyny słonecznikowej, etanol, glicerol, substancja słodząca – ksylitol.

Przechowywać w chłodnym, suchym miejscu niedostępnym dla małych dzieci. Nie należy zamrażać ani pozostawiać produktu w miejscu nasłonecznionym.

Suplement diety nie może być stosowany jako substytut zróżnicowanej diety. Zdrowy styl życia, w tym zrównoważony sposób żywienia stanowią podstawę w zachowaniu dobrego stanu zdrowia.

liposomalna witamina c

Liposomalna witamina C

Odkrycie to spojrzenie na coś, co widzieli już wszyscy i pomyślenie o czymś, o czym nie pomyślał jeszcze nikt. – Albert Szent-Gyorgyi, laureat Nagrody Nobla, który w 1933 r. zidentyfikował witaminę C.

Witaminę C znamy wszyscy. Kojarzona z cytrynami ma wzmacniać odporność i nasze zdrowie. Gdy bierze nas przeziębienie lub grypa często sięgamy po leki z jej zawartością jako że nasze organizmy w przeciwieństwie do zwierząt nie są w stanie same jej produkować. Mało kto zdaje sobie jednak sprawę z trzech zaskakujących faktów:

  1. Witamina C znajdująca się w pożywieniu oraz standardowych suplementach ma ograniczone wchłanianie.
  2. Wysokość zalecanego dziennego spożycia witaminy C opiera się na przestarzałej wiedzy naukowej i jest mocno zaniżona.
  3. Najnowsze badania wskazują na potencjalną skuteczność terapii witaminą C w chorobach nowotworowych.

Zacznijmy od wchłaniania. Przeprowadzono wiele badań naukowych, w których uczestnikom podawano doustnie witaminę C, po czym mierzono jej stężenie w organiźmie. Szybko zauważono, że nasycenie organizmu uzyskiwano przy dawkach około 100mg dziennie. Większe ilości były zwyczajnie wydalane z organizmu. Dodatkowo zauważono, że przy spożyciu większych dawek u wielu osób występował efekt przeczyszczający i biegunka.

Czy oznacza to, że nasze organizmy zwyczajnie nie są w stanie przyjąć większych dawek witaminy C? Odpowiedź brzmi: są, ale konieczne jest sięgnięcie po inną metodę przyjmowania. Witaminę można bowiem podać również jako wlew dożylny lub w formie liposomalnej. Pierwsza wymieniona metoda ta była stosowana już w latach 70-tych w Stanach Zjednoczonych przez laureata Nagrody Nobla w dziedzinie chemii Linusa Paulinga. Wykazał on, że możliwe jest bezpieczne podawanie w ten sposób dawek w wysokości nawet 10g dziennie (to stukrotnie wieksza dawka niż ta, która powodowała nasycenie przy doustnym spożyciu!). Z obserwacji Paulinga wynikało, że pacjenci z chorobami nowotworowymi którym podawano dożylnie duże dawki witaminy C żyli ponad czterokrotnie dłużej niż ci, którzy jej nie przyjmowali. Badania te były zostały później powtórzone przez instytucję Mayo Clinic w celu zweryfikowania tych odkryć. Naukowcom nie udało się powtórzyć zaskakujących rezultatów uzyskanych przez Linusa Paulinga. Ich badanie różniło się jednak w jednej kwestii – witamina C była podawana pacjentom tylko w formie doustnej.

Drugim sposobem na przyjęcie dużych dawek witaminy C, jest stosowanie jej liposomalnej formy. Przy tworzeniu liposomalnej witaminy C wykorzystana została nowoczesna technologia, pozwalająca zamknąć aktywny składnik w mikroskopijnych lipidowych pęcherzykach. Pozwala to na bezpieczny transport witaminy przez przewód pokarmowy i uwolnienie jej w sposób, który zwiększa jej wchłanialność nawet do ponad 80%. W badaniu z 2008 roku stwierdzono, że ta forma suplementacji pozwala uzyskać ponad dwukrotnie wyższe stężenia w organiźmie, w porównaniu do standardowej krystalicznej formy. Co więcej, w odróżnieniu od zwykłych suplementów, liposomalna witamina C nawet spożywana w większych dawkach nie powoduje efektu przeczyszczającego.

Ważną kwestią przy przyjmowaniu dużych dawek witaminy C jest też czas połowicznego rozkładu, czyli czas po jakim ilość substancji zmniejsza się o połowę. W przypadku podawania witaminy C dożylnie już po kilku godzinach jej poziom spada prawie do bazowego poziomu. Liposomalna witamina C uwalnia się wolniej (w badaniach najwyższe stężenie uzyskano po sześciu godzinach od spożycia dużej dawki), sprawiając że jeśli spożywamy ją nawet w mniejszych dawkach ale regularnie w ciągu dnia, możliwe jest uzyskanie i utrzymanie wysokiego stężenia znacznie dłużej.

Witamina C w pożywieniu

Czy możliwe jest przyjmowanie wystarczających ilości witaminy C tylko z pożywienia? Instytucje żywieniowe przekonują że tak, ale trzeba pamiętać, że jedzenie, które dziś spożywamy, różni się mocno od tego, które jedli nasi rodzice i dziadkowie. Przemysł spożywczy rozwija się w ogromnym tempie, stawiając na pierwszym miejscu zwiększanie zysków. Powoduje to, że zboża, mięso, warzywa i owoce są coraz uboższe w składniki odżywcze. Nasze organizmy nie otrzymują więc już z pożywienia potrzebnych witamin i minerałów w niezbędnej ilości. Podobny problem może więc dotyczyć również witaminy C.

Witamina C występuje w wielu ogólnie dostępnych produktach spożywczych, a w największych stężeniach można ją spotkać w owocach i warzywach. Rekordzistami są tutaj śliwka Kakadu (nawet do 2300–3150 mg/100 g) oraz owoc camu camu, o które jednak trudno w polskich sklepach. Z produktów dostępnych na naszych szerokościach geograficznych dobrymi źródłami są:

  • czerwona papryka (190 mg/100 g)
  • pietruszka (130 mg/100 g)
  • brokuł (90 mg/100g)
  • brukselka (80 mg/100g)
  • pomarańcze i cytryny (53mg/100g)

Jak widać, tak często kojarzone z witaminą C cytrusy wcale nie mają największej jej zawartości – sałatka ze świeżą czerwoną papryką da więc dużo lepszy rezultat niż jedna pomarańcza. Warto też wiedzieć, że w wysokiej temperaturze witamina C ulega rozkładowi, więc wciśnięcie do gorącej herbaty soku z cytryny przyczyni się bardziej do poprawy jej smaku, niż naszego zdrowia.

Dlaczego witamina C jest tak ważna dla naszych organizmów? Powodów jest wiele:

  • jako silny antyoksydant, pomaga zwalczać wolne rodniki powodujące wiele chorób oraz przedwczesne starzenie się organizmu,
  • wzmacnia odporność, jako że występuje w dużych ilościach w komórkach układu odpornościowego a jej poziom spada w przypadku infekcji,
  • bierze udział w produkcji kolagenu, jest więc konieczna dla zachowania zdrowia skóry, tkanki łącznej, ścian naczyn krwionośnych, kości i zębów,
  • uczestniczy w procesie gojenia się ran,
  • wspomaga wchłanianie żelaza.

Kolagen to jeden z podstatowych budulców naszego organizmu, który dodatkowo ma też fundamentalne znaczenie dla młodego wyglądu naszej skóry. Czy dzieki witaminie C można więc walczyć z oznakami starzenia? Brzmi zaskakująco, ale badania przeprowadzone w Princeton Consumer Research wykazały, że u osób spożywających regularnie liposomalną witaminę C, nastąpił wzrost jędrności skóry oraz redukcja zmarszczek o 35%.

Naukowcy po wielu latach zaczynają też wracać do okryć Linusa Paulinga. Terapia z wykorzystaniem dużych dawek witaminy C jest obecnie stosowana w leczeniu niektórych chorób nowotworowych, a badania nad kolejnymi jej zastosowaniami nadal trwają:

  1. Przeprowadzona w 2014 r. meta analiza wykazała związek między przyjmowaniem witaminy C i obniżonym ryzykiem zachorowania na raka płuc,
  2. W badaniu z 2014 r. wykazano, że spożycie witaminy C wpłynęło pozytywnie na przeżywalność wśród kobiet chorujących na raka piersi,
  3. Badanie z 2013 r. wykazało zmniejszone ryzyko wystąpienia udaru mózgu u osób z wysokim stężeniem witaminy C w organiźmie,
  4. Badanie z 2014 r. wskazuje na znacząco pozytywny wpływ witaminy C na funkcjonowanie śródbłonka (którego zaburzenia prowadzą do miażdżycy).

Poprosiliśmy Doktora Pokrywkę o przywołanie przykładów wykorzystania witaminy C w leczeniu pacjentów z jego codziennej praktyki. Przykłady te prezentujemy poniżej:

  1. Pan Piotr z Wrocławia uległ złamaniu kości ramiennej w typowym miejscu, tak zwanej szyjce chirurgicznej. W celu przyspieszenia gojenia się złamania zastosowana została terapia dużymi dawkami witaminy C. Była ona podawana dożylnie przez 7 dni w dziennej dawce wynoszącej 30 g. Po zakończeniu terapii kość uległa całkowitemu zrośnięciu – proces ten statystycznie powinien trwać od 6 do 8 tygodni.
  2. Witamina C przyjmowana przez Pana Piotra wpłynęła też na znaczne przyspieszenie gojenia rany po rozcięciu powłok brzusznych w związku z operacją usunięcia woreczka żółciowego. Po dwóch dniach, przy zmianie opatrunku chirurdzy ku swemu zdumieniu stwierdzili pełne zagojenie szwu, wobec czego usunęli dreny. Taki stan normalnie występuje dopiero po 6 do 8 dni od operacji.

W powyższych przykładach wykorzystywane były dożylne wlewy, jednak należy pamiętać, że podobnie wysokie stężenia witaminy C w organiźmie można uzyskać spożywając jej liposomalną formę. W sytuacji awaryjnej, gdy organizm potrzebuje dużych dawek witaminy, standardowa doustna suplementacja może okazać się niewystarczająca. Konieczne jest wtedy sięgnięcie po wlewy dożylne, lub spożycie liposomalnej witaminy C.

Witamina C jest substancją kluczową dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, a stosowana w dużych dawkach może stanowić dodatkową broń w walce z wieloma chorobami.

Przyjmowanie liposomalnej Witaminy C, w dużych dawkach, 36 gram na dobę, pozwala osiągnąć stężenia we krwi, nawet powyżej 400 mikromoli.

Można się o tym przekonać czytając naukowe doniesienie znajdujące się pod poniższym linkiem: https://www.researchgate.net/publication/228508446_Pharmacokinetics_of_oral_vitamin_C

We wcześniejszych badaniach, wielokrotnie wykazano, że stężenia Witaminy C, od 280 mikromoli w górę, selektywnie zabijają, niektóre komórki rakowe, wirusy, i bakterie.

Najwyższe stężenie Witaminy C, we krwi, wystąpiło około sześć godzin, po doustnym podaniu, trzydziestu sześciu gramów, liposomalnej witaminy C.

Uzyskano stężenie, przekraczające aż 400 mikromoli.

Kształtuje się to zgoła inaczej, niż przy klasycznych wlewach dożylnych, krystalicznej Witaminy C.

Tam średnio, już po czterech, do pięciu godzin, stężenie szybko spadało, prawie do poziomu wyjściowego.

Wnioskuje się z tego, że regularne przyjmowanie, nawet mniejszych dawek, liposomalnej witaminy C, może pozwolić uzyskać, i znacznie dłużej utrzymać, tak wysokie stężenia w osoczu.

Dzieje się to właśnie przez to, że wchłanianie jej, i pojawianie się we krwi, zachodzi znacznie wolniej.

Postuluje się zatem, przyjmowanie po pięć gramów, liposomalnej Witaminy C, co 30 minut, do dawki całkowitej trzydzieści sześć gram.

Procedurę tą postuluje się powtarzać od jednego do trzech razy w tygodniu.

Obecnie na rynku, są osiągalne dwa, równowartościowe, pod względem stopnia, „enkapsulacji”, preparaty liposomalnej, Witaminy C.

Amerykańskiej firmy, Livon Labs, pod nazwą Altrient C, – liposomy oparte na, niemodyfikowanej genetycznie, lecytynie sojowej,

oraz nowej małej polskiej firmy, MiM, w oparciu o czystą lecytynę słonecznikową.

Do stworzenia własnej liposomalnej witaminy C, Akademii Długowieczności, firma MiM, postanowiła skorzystać z lecytyny innej, niż sojowa, z uwagi na to, iż większość soi na świecie, z wyjątkiem soi w Japonii, jest genetycznie modyfikowana, i trudno było by z całkowitą pewnością, uzyskać lecytynę, na pewno z soi, niemodyfikowanej genetycznie

Bibliografia:

Higdon J (January 31, 2006). „Vitamin C”. Oregon State University, Micronutrient Information Center.
Preedy VR, Watson RR, Sherma Z (2010). Dietary Components and Immune Function (Nutrition and Health). Totowa, NJ: Humana Press. pp. 36; 52. ISBN 1-60761-060-4.
Levine M, Conry-Cantilena C, Wang Y, Welch RW, Washko PW, Dhariwal KR, Park JB, Lazarev A, Graumlich JF, King J, Cantilena LR (April 1996). „Vitamin C pharmacokinetics in healthy volunteers: evidence for a recommended dietary allowance”. Proc. Natl. Acad. Sci. U.S.A. 93 (8): 3704–9.
Luo J, Shen L, Zheng D (2014). „Association between vitamin C intake and lung cancer: a dose-response meta-analysis”. Sci Rep 4: 6161. doi:10.1038/srep06161. PMID 25145261.
Harris HR, Orsini N, Wolk A (May 2014). „Vitamin C and survival among women with breast cancer: a meta-analysis”. Eur. J. Cancer 50 (7): 1223–31. doi:10.1016/j.ejca.2014.02.013. PMID 24613622.
Chen GC, Lu DB, Pang Z, Liu QF (2013). „Vitamin C intake, circulating vitamin C and risk of stroke: a meta-analysis of prospective studies”. J Am Heart Assoc 2 (6): e000329. doi:10.1161/JAHA.113.000329. PMC 3886767. PMID 24284213.
Effect of vitamin C on endothelial function in health and disease: A systematic review and meta-analysis of randomised controlled trials Atherosclerosis Volume 235, Issue 1, Pages 9–20, July 2014. Published April 16, 2014. Accessed June 25, 2014.
Pharmacokinetics of oral vitamin C STEPHEN HICKEY, HILARY J. ROBERTS, & NICHOLAS J. MILLER, Journal of Nutritional & Environmental Medicine 2008

Zamówienie liposomalnej Witaminy C

Zawartość opakowania:  30 porcji (saszetek)
1 porcja: 1 saszetka (5,9 ml)  – 1g witaminy C

Składniki odżywcze:   Witamina C 1000 mg,   Fosfolipidy z lecytyny słonecznikowej 1000 mg.

Wskazówki: spożywać jedną saszetkę raz dziennie. Odciąć nacięty koniec saszetki i wycisnąć zawartość do 30-50 ml niegazowanej wody bądź do ulubionego chłodnego napoju.

Zaleca się spożywać na czczo, co najmniej 15 min. przed jedzeniem. Nie należy dodawać suplementu do ciepłych i gazowanych napoi oraz urządzeń do miksowania.

Środki ostrożności: nie należy przekraczać zalecanej porcji dziennej. Kobiety w ciąży i karmiące piersią przed zastosowaniem powinny skonsultować sią z lekarzem. Nie stosować u osób uczulonych na składniki preparatu.

Składniki: woda, witamina C (L-askorbinian sodu), fosfolipidy z lecytyny słonecznikowej, etanol, glicerol, substancja słodząca – ksylitol.

Przechowywać w chłodnym, suchym miejscu niedostępnym dla małych dzieci. Nie należy zamrażać ani pozostawiać produktu w miejscu nasłonecznionym.

Suplement diety nie może być stosowany jako substytut zróżnicowanej diety. Zdrowy styl życia, w tym zrównoważony sposób żywienia stanowią podstawę w zachowaniu dobrego stanu zdrowia.
Zamówienie

Koszyk

  • Konsystencja

  • Opakowanie

  • Kategorie

  • Tagi

  • Minimalny wiek

  • Według płci

  • Problemy zdrowotne

  • Miejsca wysyłki

  • Aminokwasy

  • Minerały

  • Witaminy

  • Kwasy tłuszczowe

  • Enzymy

  • Probiotyki

  • Błonnik

  • Inne składniki odżywcze

  • Gazy

  • Części organizmu

  • Producent

  • Technologia

  • Certyfikaty

  • Badania

  • Zaplecze naukowe

  • Składniki: Rośliny

  • Składniki: Zwierzęta/ryby

  • Kosmetyki

  • patogeny

  • Oczyszczanie

  • Układy organizmu

Jeśli nie znalazłeś produktu, którego szukałeś na tej stronie to zaproponuj go nam lub skontaktuj się z nami, bo być może nie został jeszcze dodany.
Tu formy kontaktu z nami: Kontakt do nas