Dieta z zawartością składników odżywczych

A co z tą dietą?? Co mamy jeść i ile ? wszystko i z umiarem.O hiszpańskim paradoksie i innych sekretach zdrowia.

Dzień dobry,

Kiedyś jajka były szkodliwe, bo tłuszcz i cholesterol.

Dziś jajka są zalecane.

Kiedyś sól była białą śmiercią, bo ciśnienie tętnicze krwi.

Dziś wiemy, że szkodzi głównie osobom z nadwrażliwością na sód.

I tak dalej…

Na przestrzeni lat zaszło wiele zmian w diecie.

Czy te najważniejsze są Ci znane?

Jeśli nie, witaj na pokładzie

Opiszę krótko kilka najciekawszych nowych zasad odżywiania dla zdrowia opisywanych w 2020 roku w prestiżowych źródłach.
Trzymaj się żywności nieoczyszczonej

Za przykład niech posłuży mąka żytnia.

Możemy jeść produkty na bazie pełnoziarnistej lub oczyszczonej.

W mące oczyszczonej (rafinowanej, przetworzonej) jest:77% mniej tiaminy 80% mniej ryboflawiny 81% mniej niacyny 86% mniej witaminy E 85% mniej magnezu 77% mniej potasu 76% mniej żelaza 78% mniej cynku.

Wniosek?

Chleb na zakwasie na mące żytniej pełnoziarnistej to bogactwo
witamin i składników mineralnych.
Chleb na oczyszczonej mące na drożdżach to nieporozumienie –
puste i niepotrzebne kalorie.

Podobnie w przypadku wszystkich innych produktów.

Na przykład produkty na bazie mleka odtłuszczone są gorsze dla większości ludzi od pełnotłustych.

Trzymajmy się żywności nieoczyszczonej, “pełnej”, naturalnej.
Miej w diecie więcej witaminy C

Potrzebujemy więcej przeciwutleniaczy w diecie, szczególnie tak uniwersalnych jak witaminy C, ponieważ:

1 – Ze środowiska i z jedzenia wchłaniamy coraz więcej toksyn, które są źródłem wolnych rodników.

Witamina C pomaga je zredukować, przeciwdziała stresowi oksydacyjnemu i z tych powodów chroni organizm.

2 – W procesie obróbki termicznej, na przykład smażenia, powstaje dużo szkodliwych substancji.

Jedną z nich są heterocykliczne aminy. Powstają na patelni, ale także na przykład podczas robienia tostów.

Witamina C przeciwdziała tym substancjom i przestają wywierać tak szkodliwy wpływ.

3 – Latem, gdy dużo czasu spędzamy na słońcu, kremy z filtrem nie chronią dostatecznie skóry przed UV.

A także innymi uszkodzeniami wolnorodnikowymi.

Witamina C w większych dawkach niż RDA zapewnia od wewnątrz ochronę skóry przed poparzeniami słonecznymi, nadmiernym opalaniem, fotostarzeniem się i nawet zmianami rakowymi.

4 – Osoby palące, a także które palą biernie, mają znacznie większe zapotrzebowanie na witaminę C.

Dlatego, że dym tytoniowy to źródło setek różnych toksyn, a mało co
tak dobrze redukuje i usuwa toksyny, jak właśnie witamina C. Jej zapotrzebowanie więc się zwiększa.
5 – Stresujący tryb życia wyzwala nadmiar kortyzolu, który utrzymuje
się nienaturalnie długo w organizmie w podwyższonym stężeniu.

Witamina C jest jedną z najlepiej przebadanych substancji, która pomaga organizmowi zmniejszyć nadmiar kortyzolu i przeciwdziałać jego skutkom.

Przejdźmy do kolejnego punktu.
Jedz więcej fasoli i innych roślin strączkowych

Chyba każdy z nas słyszał o “francuskim paradoksie”.

Ale o “hiszpańskim paradoksie” już wie mało kto.

Ostatnie badania pokazują, że w Stanach najzdrowszymi ludźmi i najdłużej żyjącymi są Hiszpanie.

Mają o 25% mniejsze ryzyko śmierci z powodu głównych przyczyn, między innymi raka, chorób serca, cukrzycy.

Słowo “paradoks” wzięło się stąd, że Hiszpanie są mniej skupieni na dbaniu o zdrowie niż Amerykanie.

Rzadziej badają poziom glukozy (aby wcześnie wykryć cukrzycę), ciśnienie tętnicze (aby wcześnie wykryć nadciśnienie), mają niższy poziom wykształcenia, mniej wiedzą na temat zdrowia, są biedniejsi,
a zatrudnienie w zawodach o wysokim ryzyku dla zdrowia jest najwyższe.

Więc co odpowiada za lepsze zdrowie Hiszpanów oraz za ich długowieczność?

Naukowcy długo badali, który składnik diety odpowiada za lepsze zdrowie i długość życia Hiszpanów.

Ustalili, że jest to fasola i inne rośliny strączkowe.

Chociaż w Stanach Hiszpanie to 11% ludności, jedzą jedną trzecią ogółu spożywanej tam fasoli.

Czyli jedzą 4-5 razy więcej fasoli niż rdzenni Amerykanie.

Fasola zwykła, soczewica, bób, groch zwyczajny, ciecierzyca
pospolita.

Te i inne rośliny strączkowe powinniśmy jadać częściej.

Stanowią coraz bardziej docenianą grupę pokarmów.
Bez obaw spożywaj świeże jajka

To najlepsze źródło drogocennego biologicznie białka.

W skrócie, jajka zawierają wszystko prócz witaminy C.

Są bogatym źródłem na przykład luteiny i choliny.

I są też “napakowane” cholesterolem – ale to nic…

Napisałem “to nic”, gdyż mają znikomy lub nie mają żadnego wpływu
na poziom cholesterolu we krwi.
Nie mówiąc już, że poziom całkowity cholesterolu sam w sobie jest
nic nieznaczący, bo na choroby serca chorują zarówno osoby z
niskim, jak i wysokim cholesterolem – dokładnie pół na pół.

Szkodliwa jest dopiero utleniony frakcja LDL cholesterolu, w skrócie nazywana ox-LDL.

Wieczna dieta na stronie: https://tabelazdrowia.pl/produkt/wieczna-dieta/

Niebezpieczne zakrywanie ust i nosa 

Z przyjemnością zobaczymy Twoje komentarze

Dodaj Odpowiedź

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Suplementy diety, zdrowa żywność
Logo
Rejestracja Nowego Użytkownika
Cieszymy się, że jesteś z Nami
Resetuj Hasło
Porównaj przedmioty
  • Całkowity (0)
Porównać
Wózek sklepowy